Tuesday, June 15, 2010

memories of football

Memory 1
masa aku dlm umur 7-10 years old, Abah masih lagi larat nak stay up utk lyn bola. he would wake up, boil some water and then ktik,ktik,ktik...the sound of spoon banging the big old mug (mug tu dia punya sorg, org lain takleh guna) and a heady smell of Nescafe. for 90 minute, the household would briefly woken up by his "arghhhh!" or "goal!" or "ish!". skang dia dah kurang dah layan bola nih..awal2 malam tu ada la...dah malas nak bangun mlm buta lagi. dah tua...hehehehehe.

Memory 2
Aku kat matriks masa tu. Kolej Chedang. baru je enrol dlm dua, tiga hari. masa tu tgh Euro kalau tak silap. hati ni dah gundah gulana sbb nak tgk England main. masa tu terminat kat Beckham n gang MU. so aku pun tanya2 la sesiapa yg nak tgk bola...suma tgk aku pelik. nasib baik ada sorg minah klate tu nak tgk Itali...tapi tak de minat sgt. then masa odw gi kafe, terdengar ada guys yg tny pak guard (kitaorg panggil Achik) bleh tak jgn kunci cafe awal sbb nak tgk bola....Achik kata boleh. heheheheh..nak menyibuk gak la. so, after dinner, aku n minah klate tu pun turun la...cissss, ktorg duaorg je budak pompuan yg turun. malu la plk, tapi dah berdiri dpn pintu kafe, masuk je la. siap mamat2 tu ada yg baik hati bagi air n gelas..buat basah2 tekak. layan je la. dalam pada syok tu, England dpt lak satu peluang utk score..aku dah tak dgr dah suara org lain. elok je one player tu tendang bola aku pun bangun smbil jerit "GOOOOOOOLLLLL!". baru sedar yg org lain takde pun wat camtu. malunya aku tah mcmana aku bleh sembunyi bwh meja sbb sedar2 je aku dah kat bwh tu mgadap kaki kwn aku. pelan2 aku kuar smbil sengih kerang busuk. mamat2 tu gelak2 "rilek kak..sabar,sabar..". well, England lost that match but the next day i won quite a few guy friends. ada la benda yg nak diajak berbual agaknya..and some of them were really good friends of mine.

Memory 3
WC 2006. Hubby peminat Italy. aku dah frust sbb Japan n Spain terkeluar awal. umah takde astro so rely on Singapore's channel 5 je la. malam tu Final Italy vs Brazil. dlm pada kengkonon nak teman cik abg tgk aku bleh tertido. kaw2 punya tido smpi tak sedar pun org tu terlompat2, terjerit2. tau2 je dah pagi nak gi sklh. bangun2 je tanya "apasal tak kejut?" dia kata "huh, tido mcm batang balak, kena pijak pun tak sedar." heheheh...alkisah nak layan footbal.

No comments:

Post a Comment