Friday, August 13, 2010

rezeki ramadan

one of my very dear friends akan bersalin. tgh tunggu hari je. adik ipar saya plak tgh mabuk2. inilah namanya rezeki ramadan. rezeki org.... rezeki saya? maybe setakat ni hanya cukup makan pakai n tak terbeban dgn hutang melampau (keta tu hutang kan?). setakat ni sihat-sihat aje. tak de sakit2 berat (sihat ke? klu sihat mana generasi keduanya...). boleh bernafas. boleh mengajar walau kekadang rasa mcm nak surrender...maklumla, saya tak mcm kwn lain yg cemerlang. sya baru nak bertatih mengajar yr 6. Alhamdulillah.

but then..suma org pun merasa rezeki yg sama. tiada bezanya. saya nak yg satu tu..tapi belum kesampaian. tahun ni syawal yg tak berapa best agaknya...kerana terpaksa beraya dgn org yg berbadan dua, kerana terpaksa beraya melawat org dlm pantang, kerana terpaksa hadir majlis berbuka dgn  org2 yg sentiasa ada benda baru utk diceritakan. mungkin tahun ini saya akan beraya dlm gua saja. tak yah jumpa org, takyah susah hati.

saya belajar utk redha...tapi org lain yg tak belajar redha dgn keadaan saya.

4 comments:

  1. lin, jgn sesedih..insya Allah ada rezeki tu nanti...doa byk2..:)..

    ReplyDelete
  2. sabar ye lin.. ko pnh cuba tak petua ni > 18sx sket ni > after bersama, soh hubby ko tepuk ur buttock 3x sambil baca selawat..

    sry klu ini terlalu sensitif...

    ReplyDelete
  3. gg, thanx for the support. really need some now.

    ninie: hahahaha...x pnh plak aku dgr petua tu. ni baca smbl gelak2 nih. nway, petua yg ala2 fun ini akan dicuba... :)

    ReplyDelete
  4. beb, dah 2 org beb yg kawen bertawun2 amalkan petua ni, alhamdulillah, sangkut.. bile dah sangkut satu tu, terus sng sangkut :).. cubala dgn nama Allah...

    ReplyDelete