Tuesday, July 26, 2011

sila tanggung salah sendiri

MIL called. dia skp dgn anak dia la. ada org nak bg twin boys. bermnat x? hehehe...bunyi mcm nak jual beli keta je kan.

"ada mak bapak?"
"ada"
"dah tu...kenapa tak jaga..kan ada parents"
"maknya tak reti jaga"
"kenapa plak?"
"umur baru 15, 16..mana tau jaga"

hampas taik punya budak. ko dah pnadai beromen, pandai beranak...pandai la jaga. kalau 9 bulan bleh memboyot menahan kesusahan, kalau masa beranak bleh tahan nyawa di hujung tanduk...takkan x bleh jaga kut. bukan ko berminat pun dgn sekolah dan akademik lagi kan? klu kau berminat..takde la kau menyundal smpi jd mcm ni.

pastu sibuk mak bapak kau cari org2 bernasib malang tak beranak mcm aku ni nak suruh bela. pandai kan kau...

heh..aku mmg kesian dgn bb tu..menggelitik je dgr twins. tapi dah smpi masa bdk2 mcm kau belajar tanggung kesilapan diri sendiri. there's no easy way out. aku susah payah berubat sana sini nak dpt anak tapi hasil zero.. ko senang2 jek nak suruh org bela hasil haram kau kan. klu mcm tu bila kau nak tebus kesalahan kau? apa tanggungjawab kau pada anak kau?

aku bukan takde hati perut....tapi selama ni mulut org sekeliling suma menunjukkan dia takde hati perut dgn aku. so, buat apa aku nak tunjuk ehsan sgt kat org mcm kau? aku suggest mak bapak kau pun belajar terima kenyataan yang itu cucu kau...haram ke halal ke...jgn lepas tgn sebab malu. jijik ok, pakcik makcik...jijik sangat. no...cucu2 tu tak jijik...anak kau yang jijik.

No comments:

Post a Comment