Friday, December 16, 2011

nasi beriani abah...bukan abahku...

Apalah orang Johor tanpa nasi brianinya? walaupun aku ni berdarah tulen Johor Jawa, tapi takla gila sgt nasi beriani. bukan apa...berempah sgt. senang citer, kalau ada aku makan. kalu takde, aku tak cari. tapi cik abg i mmg peminat nasi beriani. apahal tah..padahal kalau yg tak kena perut, mmg la kena buang2 air.

so hari ni dia sudah heret aku ke Nasi Beriani Abah kat BBU. er...yg area opposite Perodua Service Centre. near a bank tu. sorry la...tak ingat la bank apa. kedai dia warna oren. so hubby ordered beriani kambing, i pny beriani puyuh masak merah.

firstly...sorry sbb lupa nak amik gmbr b4 mkn sbb dah lapar sgt. hehehehe....


bila tgk je warna merah kuah dia..dah terdetik dah.."mcm lada kisar dia tak masak jek"...bila dah rasa...mmg sahih! lada tak masak. tapi manis dia ok dah..cuma tu la..rasa lada tak masak.


one thing baout him is..dia SUKA kambing. so sedap ke tak..dia sapu licin. dah sendawa baru komen. tp aku rasa kuah beriani ni...ok la..cuma terlebih rasa kayu manis n cengkih. mcm rasa2 pedar kat lidah. err..pedar tu mcm ko rs....mkn something and rasa mcm slightly numb kat lidah...eh, ko jilat la kayu manis ke cengkih ke..pastu rasa apa kat lidah tu afterwards tu la pedar.

masakan..aku bagi 3.5 star out of 5..hehehehehe...(komen mcm pndi msk!)

Apa pendapat En Hubby?

saya suka jek!
decoration kedai? ala2 moroccan gitu..siap patung unta bagai...boleh la nak kasi sejuk mata memandang..



No comments:

Post a Comment