Friday, July 2, 2010

anak sapa ni?????????


ini kaki dia. always dengan selipar. mmg dah standby dlm beg sklh dia. in fact, siap ada t-shirt n seluar lagi. buku? dia tinggal je kat kelas. kuku kaki jgn ckp la...mcm kuku beruang. seluar tu, dah berambu ramba dah. awal tahun ari tu elok je aku tgk. skang.........



atas sikit....seluar tu hanya bergantung kepada tali pinggang dan sebilah (betul ke penjodoh bilangan ni) pin. hook seluar dah lama tak ada. zip tu pun tak berfungsi dah. imagine la klu tetiba tali pinggang tu putus. dah la dia tu jenis tak suka pki seluar dalam. OMG...


hari ni dia tak alih2 pki singlet. selalunya tak pki pun. tapi, singlet tu dah mcm roti kirai. koyak rabak. butang baju tu pun dah tak cukup...warna baju tu pun tak pernah putih. kelabu je...mcm tak pernah basuh. bergosok jauh sekali lah. bau badan? aku pernah suruh dia mandi. siap bagi dia sabun sekali.


ni la dia orangnya. nama dia...ktorg panggil razak. sekali pandang mcm anak takde mak bapak. spend sehari suntuk kat sekolah tanpa tujuan. sgt malas dan degil. ada mak bapak..tapi tak tau apa fungsi mak ayah dia. bapak pulak sikit2 belasah anak. dia pernah datang dtg kesekolah jumpa cikgu2 tapi aku tgk mcm tak berminat je....selamba je...sepatah haram pun tak berbunyi. razak pernah datang sekolah dgn mata lebam dan ada sekali tu berbekas luka kena parang.

kesian anak murid aku ni.......aku rasa ni lah anak murid yang aku ingat smpi bila2.....

3 comments:

  1. lin, budak ni darjah bape?..sian dia..kalau kau jambukan dia, sure dia ingat kau smp bebile..dia kurang attention nih..huhu..

    ReplyDelete
  2. ya rabbi cabarannya jd cikgu. n lebih mencabar jd bdk tu. kalau aku jd cikgu, sure ramai anak2 murid yg aku kesiankan..semua can be anak ke adik angkat. sbb tu aku x jd cikgu..overr kang!

    ReplyDelete
  3. kay, masa mula2 ngajar tu melimpah ruah la simpati aku...tapi dah lama2 dah lali dah. trlebih simpati mmg la kena pijak kepala kita. mcm si razak ni, ktorg dah pakat2 dah bagi makan, basuhkan baju, belikan suar baru..tapi, budak tu gitu jugak. mak bapak dia lg la seronok...ada org tanggung anak dia.

    ReplyDelete