Saturday, July 24, 2010

apa perlu saya buat?

last year cik abg saya diskandal dgn sorg of our friends...cikgu sekolah dia gak, the irony was..a few weeks before the news broke out, i mildly reminded him that he should be more careful before being friendly to the opposite sex. yes, i was abit jelaous and my internal security system in my head flashed a warning blip that he was in fact a little bit too friendly with her. you see, she was one of his close circle of friends. and she was cenverting to Islam so she turned to us and 1 other close friends for help. i warned him that before the gossip mongers make the rounds @ school, he should listen to me. tapi, tak tak nak dgr kan...dasar org degil. bila itu cerita sudah dijaja oleg mereka yg bermulut longkang, habis la....

saya adalah seorang manusia yg menerima seseorang seadanya. tapi jika kepercayaan saya disalahguna, maka dia boleh dimaafkan tapi rekod buruk itu akan sentiasa digantung dileher dan disebut2 smpi mati. cukuplah saya katakan yg  cinta hati saya mempunyai satu invisible signboard tergantung dilehernya. dan saya juga percaya kpd hubungan platonic antara lelaki dan perempuan. saya sdr ada best friend lelaki yg saya percayai. i found the platonoc relationship is very helpful (accompanied by several religious dos and donts as guidance) for my sanity.

hari ni ada satu parents sudah tak puas hati anak dia kena tindakan disiplin oleh cik abg saya. dia sudah ungkit yg dia tahu tentang 'hubungan' cik abg dgn kekasih gelapnya itu. yg saya angin bukanlah mak budak tu tapi kepada seroang ustazah yang sudah bercerita kisah tak benar tersebut kepada org luar. patutkah saya santau saja pompuan bertudung labuh itu? atau perlukah saya sumpah dia kepada sesuatu objek yg hina?

saya seorg isteri dan berbekalkan peletakan takdir saya di tangan Tuhan, saya merasa yg saya perlu pertahankan suami saya...@ least beri support kepada dia. tapi surveillance mesti kena jalan juga. puas saya pikir2...pompuan bertudung labuh yg bergelar ustazah itu sebenarnya seorang pompuan yg kekurangan bekalan zahir dn batin. ye la...laki dah sakit kan. plak tu duk jauh2...bil air byk la tertunggak. aku harap, ada la lelaki yg sudi mendengar isi hatinya yg busuk tu sekaligus memberi pompuan tu ruang utk merasa bagaimana keadaannya jika dia difitnah dgn laki org.

moral kisah saya tuan2 dan puan2:

1) jgn menjaja cerita org dan jaga aib masing2. keep it anonymous!

2) sila pastikan pasangan masing2 mendapat bekalan 'air' yg secukupnya utk mengelakkan berlakunya meroyan. sesungguhnya meroyan di luar waktu berpantang lebih bahaya dpd meroyan ketika pantang.

3 comments:

  1. ko letak aje bullets aka dawai kokot yg disimpul kat ats kerusi dia, biar pedih punggung dia, hua hua..ishhh dia mmg tak patuttt..

    ape plak kaitan dia dgn tindakan disiplin oleh abe ko tu? ini suda lebeyyyy...

    ReplyDelete
  2. parent budak tu konon nak ugut la laki aku..yg dia tahu psl 'skandal' tu...tah apa2 tah. sklh panggil psl anak dia wat kes disiplin, dia tak aleh2 nak ugut plak.

    ReplyDelete
  3. dah kenapa dgn mereka? zaman sekarang ramai org gile..haish..sabar dan doa byk2 lah lin..mintak jauh mende2 yg memeningkan kepale..u take care dear..

    ReplyDelete