Sunday, September 5, 2010

ramadhan dan usia

rasanya Ramadhan tahun ni lain sgt. tak sure kenapa. tapi aku tak rapek sgt nak sambut raya. "kegembiraan org berpuasa ada dua. semasa berbuka dan semasa menghadap Allah" dulu aku tak faham sgt maknanya tapi tahun ni aku mmg gembira sungguh masa berbuka. bukan kerana haus tahap gaban tapi sbb waktu berbuka adalah waktu yg paling tenang. suma manusia berada dlm rumah utk berbuka. takde hingar bingar budak terjerit2, takde bunyi motor merempit. aman aje. sahur pun mcm tu. Alhamdulillah tahun ni belum pernah miss lagi nak bersahur atau bangun sediakan hidangan sahur. adakah ini tandanya aku dah tua?

bila gi Angsana, aku rasa teramat disturbed dgn pakaian mereka yg serba tak sempurna. aku tak maksudkan mereka yg tak pki tudung atau tak pki baju kurung. i mean those who wears skimpy shirts and even skimpier skirts. mcm tak tau respect bulan Ramadhan, respect org lain and paling penting mcm tak tau respect diri sendiri.

and this Ramadhan i discovered Maher Zain and Sami Yusuf. i am totally mesmerized by their voices. aku yg bukan peminat nasyid ni bleh tersebak dgr suara yg sgt gemersik ni. sejuk je telinga smpi ke hati.

Adakah ini tanda2 aku dah tua? already? anyway, enjoy these two good looking men and even better sounding voice.




No comments:

Post a Comment