Monday, October 18, 2010

my English teacher(s)

dear Hubby of mine selalu tanya "mcmana awak leh tera BI ek?" tera? dia tak penah dgr lg classmate aku berbual...aku ni standard budak djh 6 je tau. setiap kali soalan tu kuar aje..mesti la terkenangkan kelas 1M1 dulu....

masuk2 je berkenalan la dgn 'singapore girl' ni...ckp siap pelat2 mat saleh lagi. rupanya melayu. nama dia Kartini Kassim. aku duk sebelah dia kut. belajar berbual dgn dia la...aku kan budak kamppung tersesat kat JB.. so bila aku soal dlm BM, sia jwb BI. Bila dia tny BI, aku bls BM. dah mcm ayam dgn itik. hahahahahah! eh, dia angsa la...sbb leher dia pjg jinjang skit. 

lagi sorg, Wawa. skang pki nama Waheeda Wassini. (ha, ingat aku takde kenal artis ke??? hahahaha...tu pun nak bangga). ni pun aku kagum gak sbb bila dia tepon kwn2 SIGS dia aje, mesti nak ckp omputih. dgn mak ayah dia pun nak ckp omputih...kagum, kagum.

then dtg la plak sorg minah Aussie kat kelas sebelah2....Shahrina Abdol Rahman...atau Sheena. ni pun lidah minah salleh. part accent tu yg tak tahan tu..mmg aku tak paham.

depa ni la yg perkenalkan aku dgn lagu2 mat salleh. on of them is Belinda Carlise (ni cik Kay yg ajar). smpi skang jd fave aku..n lagu ni mmg buat aku teringat kat dia. 


and this song


pastu, kat asrama kan...telinga tu mesti nak dgr lagu omputih. kerja aku bila dgr lagu, kat tgn ada kamus. then try cari makna dia.

so, bila suami saya kata saya tera BI, saya senyum aje. sbb skang dia dah kenal sapa kwn2 saya yg betul2 tera BI, jadi dia dah tak kata lg saya tera BI. ;)

5 comments:

  1. hehehe kelakar lak..sesungguhnya x sedarlah dulu ckp2 pelat! hampeh betul aku. and tq ingat aku bila dgr belinda c. best kan dia ni!

    ReplyDelete
  2. ala, pelat dlm stgh tahun je... BI aku dah berkarat dah (tp maki hamun ttp dlm BI tau) ..nasib baik adik aku amik medic, so adalah org nak converse in BI. Alhamdullillah, my lidah jawa hubby dah bleh guna words yg agak bagus...even grammatically correct. aku saja je beli buku2 BI, bantai tgk Channel 5...ada la +ve effect.

    ReplyDelete
  3. Hoho..kay d spore miami utara girl..ngehehe..eh lin lagu bc tu aku suke banget..ade lah dlm compile cd dlm ketaku..dulu kt semejay, aku ske nyanyi lagu tu dlm toilet n terase merdunye suaraku ini..eww..:p

    ReplyDelete
  4. gg: fakta sains: dinidng bilik air memantulkan bunyi dan menyebabkan gema. ini mengakibatkan mereka yg menyanyi do bilik air rasa suara mereka sgt sedap!!!!! hahahahaha!

    ReplyDelete
  5. Simple thing also you donno????? ~ Mr Paul

    ReplyDelete