Thursday, November 4, 2010

di mana aku?

Baru selesai melayari Saifulislam. terbaca artikel mengenai saudara baru. antara ayat yang tiba2 menusuk di kalbu

    "apakah kamu sudah bersedia kembali kepada fitrah?"

fitrah. adakah aku benar2 berada dlm fitrahku? fitrah manusia makan, minum, membesar, bayi menjadi kanak-kanak kemudian remaja dan dewasa, bekerja, melunaskan keperluan zahir, menacari kepuasan batin, beragama.  sejauh mana telah aku betul2 penuhi fitrah diri sendiri?

aku manusia biasa. suami yang bergelar ustaz, bukan aku. tak boleh melanggar batas2 etika dan agama (mcm la klu bukan isteri ustaz boleh langgar) tapi tak bermakna aku mesti berupa seperti mereka yg segelaran dgnku. aku lemah. kadangkala culas menjalankan tanggungjawab....solat, tugas as isteri, sedekah, ehsan....mcm2 yang terlepas. jadi sebenarnya aku ni sudah menjalani fitrah ke? kenapa perlu ada rasa seperti berhutang dang dihutangi? can we actually keep score with God? klu ada perasaan begitu adakah kita ni sesat? 

sorry, post kali ni berbau personal. sejak kebelakangan ni kurang rasa tenang. maybe ada hutang yang belum langsai dgn Allah. maybe perlu keluar dpd hutan batu ni. maybe perlu buat satu U-turn. doakan saya mendapat jawapan yang dicari. 


No comments:

Post a Comment