Sunday, November 21, 2010

kalau dah takde jodoh

semalam ada unfamiliar number called en hubby. tp dia tak angkat sbb tgn dia masa tu penuh dgn sambal ketam. rupanya tu nombor ada sorg sepupu MIL. katanya pihak hospital ada sorg baby boy baru lahir yg perlukan family baru. and since we're childless (much to our families' concern) he thought we might need one (you actually CAN need a child, eh?). Jadi, sbb kami tak angkat phone, takde ada la baby.

ini lah yg aku selalu pegang. semua kat duni ni berjodoh. jodoh bukan setakat nak kahwin-kahwin aje. nak cari housemate berjodoh, nak dpt anak angkat berjodoh, nak jumpa kwn2 lama tanpa dirancang pun berjodoh. betul tak? klu dah takde jodoh tu, ko rancang la, ko calculate la, ko buat la plan A, B, C...tak berjumpa punya.

tapi, kalau dah Allah suratkan utk cross each other's paths...mmg jumpa punya. yg belum berteman, tetiba aje nak kahwin...dipermudahkan jalan pulak tu. klu dah mmg baby tu awak punya, tak plan nak amik anak pun akan terus jumpa jatuh hati dgn budak yg dimaksudkan. klu dah mmg rumah yg awak berkenan tu berjodoh dgn awak, mahal macamna pun tetap awak jadi ownernya.

so, kalau org tanya saya "kenapa tak amik anak angkat lagi?" atau yg sewaktu dgnnya...my answer senang aje. belum jumpa jodoh dgn baby tu. pas tu siap la...kuar suma ceramah agama aku. for the record, masuk semalam dah ada 2 family yg nak bg anak depa kat aku...tapi hati belum terbuka. dan aku tak nak status anak aku diungkit2 masa akan datang....baik oleh org lain, baik hubby atau aku sdr.

adopted child may not come from the womb of the foster parents, but he comes from the heart.

2 comments:

  1. saye pon pegang pd jodoh tu.
    not only psl love kawen etc...
    like now, tgh carik keje kt KL. tp dh byk application rejected. that means lom ada jodoh nk keje kt KL semula. its not the time yet.

    ReplyDelete
  2. kan? @ least itulah penyedap hati...eh, best gak tau duk jauh2 ni...bila jumpa karan aje tau...hahahaha! Insya-Allah, nanti dpt la duk serumah tu...tak pun cik abg ke yg pindah dekat dgn awak... :)

    ReplyDelete