Wednesday, January 5, 2011

gear up, babe!


Td GB jumpa aku personally. dgn bunga2 perbualan yg mencurigakan aku sensed sumthing was not right. half an hour b4, a colleague told me that ada guru Sains yg akan ditukarkan kerana dh lebih kuota. my first greet to Gb was "mcm ada berita tak baik je, cikgu". and hell was i right. aku ditukarkan ke sekolah lain. after a bit of civilised discussion i asked for a nearer school to home.

was i mad? a bit. did i cry? nope. panic? nope. heartbroken? a bit. disbelief? nada. relief? strangely yes. aku marah sebab aku postpone perpindahan pertengahan tahun aku utk UPSR last year...untuk apa? utk ditukarkan pada awal tahun. aku tak tau kenapa aku tak nangis. panik ke kaget ke pun tak. first person aku bgtau mestilah hubby, then hubby kpd BFF aku which happens to be my other BF(BFF yg juga dipindahkan a few days b4), BFF aku and member sebelah meja.

terkejut pun tak sbb mcm dah dpt few petanda. tergamam initially la. about 10 seconds aku terdiam smbl pandang kat kucing. kucing tu pun pandang je muka aku. dan honestly aku agak lega sbb Allah dgr rintihan aku last year...ttg students, ttg kwn2 sekerja, ttg office politics, ttg semuanya yg indah dan gundah pada sekolah ni.

cuma aku terkilan sbb keluar mcm kena halau. apa pun reason, perasaan tu ttp ada. mcm org dah tak suka kita, dah tak perlukan kita. sbb bukan ko yg nak pindah, at least bukan ke tpt yg ko nak. i feel numb the whole day. i slept, melantak, buat mcm2 but it still doesnt take a way the pain. br je tadi dpt baju rasmi sklh utk dipakai tahun ni. sedih rasanya tak sempat pakai utk acara sklh. maybe masa last day aku kat sini aku nak pakai la. maybe aku tak nak dtg langsung hari terakhir tu. drama queen betul la.

No comments:

Post a Comment