Wednesday, April 20, 2011

cuppies kesyukuran

for the past 2 weeks, aku telah kehilangan register murid. dokumen tu SANGAT sulit dan penting. so important that i could go to jail if anything happens to it. rupanya ada malaun dah simpan register tu dan konon2 dah seminggu ada kat bawah tangga. padahal setiap hari akak cleaner tu sapu bwh tu tak penah jumpa pun register kat situ. ah, persetankan malaun itu. yang penting register aku dah ada. tak yah masuk jel. hahahaha!

so, sbb aku sgt gembira....aku pun buat la cupcakes utk meraikannya. buat cupcakes sbb takde daun saderi..hahahaha...(wonder pets? "kita raikan dgn daun saderi? nevermind).

aku buat cupckes nutella n coco cuppies. resepi belasah sendiri (sbb tau la sikit2 nak buat basic cake). ada nutella lebih dlm fridge, pastu curious dgn 'dark cocoa powder' kat kedai, terus aku beli. petang tu bancuh dan bakar. after tai chi, buat icing lak.



kali ni cake aku gebu, halus dan lembut. sbb i pki buttermilk. apa buttermilk? susu yg hampir2 nak jd tairu. tak pki susu expired tau, tapi campura 1 cwn susu and 1 sdb cuka, dibiar 5 minit. pastu guna je la.


lupa nak amik close up bila di belah sbb tak sbr nak masuk mulut. and sbb hati sgt gembira, try sekali buat aising dia...skang pun mmg tgh2 cuba nak belajar buat icing. tapi tak la secantik pro yg buat kan..




lalalalalala....hati saya gumbira. dan lebih-lebih gumbira bila kwn2 sgt suka dgn kek saya! Syukur Alhamdulillah! syukur sangat2!

No comments:

Post a Comment