Saturday, April 9, 2011

Senahs and Kak Woks

sapa yg pernah follow Gila-gila dulu mesti sgt familiar dgn "3 Dara Pingitan". cerita ttg 3 dara dr kampung yg cuba ngubah kehidupan masing2 dan menghadapi cabaran hidup dan org3 kg. tp aku tak nak focus on them, aku nak citer pasal Kak Wok. dlm komik tu, Kak Wok ni adalah penjual kain or jamu..sort of..but a seller yg jln seluruh kg dr umah ke umah. orgnya dl umur 40-an, mulut muncung, bertahi lalat besar di mulut. ye...dia adalah CNN tak rasmi kampung.

Aku pulak ada sorg mak sedara yg suka nak 'mengambil berat' sanak saudara terutamanya jenama apa kasut, baju, seluar, jam, spender, bra hatta rak pinggan kat dapur rumah. orgnya dah berumur hampir 60 thn,. dulu bertahi lalat besar di dagu (skang dah removed dah). ye..dia adalah CNN tak rasmi kuarga aku. nama dia Senah. so kini 'senah' bukan lagi sebuah kata nama, tapi kata kerja. as in "ha, dah takde keja lain la tu...tepon aku nak ajak menyenah la ni". Get it?

what i want to say here is...kat sekolah saya ada sorg cikgu yg merupakan cross-bred antara Senah n K.Wok. tapi saya rasa lebih kepada K. Wok. dia begitu pantas nak mencelah org berbual, licik berkongsi @ memberi tugas2 kpd org lain, serta sgt ringan mulut bertanyakan hal3 peribadi kitaorg. oh, dia juga suka memuncung2kan mulutnya bila dia di beri tugas oleh GB. jadi sesuai sgt la klu kita namakan saja manusia ditu Mak Wok. dah dua kali terkena. first time tu tanya2 aku psl appointment aku dgn doc pakar...fuhh sekali bertanya, bertubi2 soalan tahap wartawan hiburan Terjah yg keluar. terasa mcm aku ni Anwar Ibahim atau Fasha Sandha lak. tp sempat aku smash. insaf sekejap jer...tak smpi seminggu kepoh balik dia.

for now, aku cuma nak introduce si  Mak Wok ni aje. sbb aku dah lama tak jumpa CNN mcm tu... and by the way, Mak Wok adalah GPK 1 sklh aku...Guru Penolong Kanan Kurikulum. hmmm...interesting kan? Pentadbir ku seorang senah. dan dia tak tau mcmana jadual anjal berfungsi. boleh?????

No comments:

Post a Comment