Friday, August 10, 2012

merenung masa depan

Memang betul la kalau org kata Ramadan n Syawal bulan yg evoke macam2 perasaan.

Lokasi : Bilik Guru
Situasi: Everyone mengambil tempahan kuih dan kerepek masing-masing. Ada juga hadiah dpd pentadbir sekolah.
Situasi aku: trying to finish surah Al-Kahfi quietly.

Suara2 latarbelakang:"Banyaknya korg ni order kuih. kerepek lagi plak tu!"
                                "Jgn lupa ni jap lg kuih batang buruk nak smpi jap lagi"
                                "Sapa la yg nak makan byk2 ni?"
                                "Aku bukan pa, aku suka tgk anak2 makan..beli pun bukan untuk org lain..anak jugak"
                                "betul tu..anak2 akak sekali hadap je depan tv ni kerepek2 ni..seronok tgk dia mkn"

tetiba terlintas kat hati aku..lagi 20 tahun aku beraya dgn sapa ek? sekarang ni aku tak beli kuih sgt pun sbb kami berdua jek. paling2 pun seminggu raya tu ada la sedara mara dtg. pastu? entah2 lagi 20 tahun pun aku still beli kuih ala kadar..nanti dah tua2 org lain dok senyum2 nak raya tunggu anak menantu balik kg..aku duk la depan tv...

tak semena2 berlinang lak ayer mata ku ini..echeh..tu dia....feeling dah mari....ni yg aku lemah ni.

Wahai Tuhan yang Maha Mengasihani, 
Tuhan yang Maha Mengerti,
Jauhkanlah hati kami daripada kesunyian begini,
Teguhkanlah iman kami,
Berilah kami kekuatan menghadapi ujian-Mu,
Limpahilah kami dengan kasih sayang,
Hindarilah kami daripada perasaan berjauh hati dari Rahmat-Mu.

No comments:

Post a Comment