Tuesday, November 20, 2012

Kuatlah wahai hati!

Dalam pada Ummah seluruh dunia bersatu menentang Zionis dan Israel, aku merasakan post ini agak selfish dan kurang penting berbanding kepentingan penduduk Palestin. Maafkan aku ya Allah..aku bukan melepaskan diri daripada tanggungjawab ku terhadap saudara seagamaku..sekadar beberapa minit untuk melegakan hati.

Yup, went to Terengganu. drove for almost 500km. by myself. tera tak? mcm nak patah pinggang aku. Konvoi 8 kereta dari BP..aku sorg je pompuan yg drive. ala..org pompuan drive..mestila terkedek2 jek. tapi nak membesit kat Jalan Segamat-Kuantan tu apa la maknanya...lori tangki, lori kelapa sawit dan lori kontena berderet. dapat cilok2 potong diaorg pun dah hebat dah aku rasa...hahahaha.

Sesampai je KT pukul 5 pm, terus solat n kuarkan barang. Kuar balik ke bandar KT untuk cari last minute preparation utk adik ipar aku nak jadi pengantin. ada lagi rupanya hantaran yg tak settle. Kakak pengantin org yang last sekali siap. Tak sia2 duduk asrama selama ni..aku bersiap dari mandi ke pakai baju ke bersolek dalam masa 15 minit tepat. (Terima kasih fasa hidup asramaku!)

Waktu nikah tu..aku ada rasa satu perasaan keterharuan sedikit. Walaupun aku ni org luar, aku dah kenal adik ipar aku ni 8 tahun lebih dah. Aku tgk dia daripada zaman dia sekolah menengah smpi keluar U. Dah jadi laki org dah...dan ada jugak tedetik di hati aku..aku kena bersedia untuk mendapat taraf 'menantu kain buruk'. maklum la...isterinya tu daripada keluarga baka baik2...adik-beradik ada 8 org..ada kembar plak tu. Cantik pulak tu. tak setanding la aku ni...tapi aku tetap mendoakan dia dan isteri dikurniakan perkahwinan yang abadi dan cepat dapat anak2. takde la Hj Ishak nanti takde waris katanya...hehehehehe...nak tunggu aku? mau kerepot segala tiub fallopian dan ovum aku belum tentu beranak...hahahahaha!

(pic ni aku curik dpd FB kwn pengantin sbb gmbr diaorg takde pd aku)
Selamat Pengantin baru, bro!

2 comments:

  1. sedihla baca entry ko ni.. janganla sampai rasa mcm tu.. u r still a special menantu.. semua org ada kelebihan n kekurangan masing2. so, maybe kelebihan yg ko ada, takde kat menantu yg lain.. so, pls jgn kutuk diri sendiri ok! smile my friend! :)

    ReplyDelete
  2. aku cermin diri, ikek. hebat mana pun menantu tu, kalau tak boleh bg cucu memang tak masuk list la...mana2 pun sama aje mak bapak ni..dia nak waris, nak ada keturunan...ni kira persiapan diri la ni..ekekekek....

    ReplyDelete