Friday, August 8, 2014

the reason why

salam aidilfitri!

chewah...macam artis giteww. hahahah...ada saki baki kegembiraan ni kita balun je la kan.

Tahun ni ramai jugak org yg dtg rumah aku..Alhamdulillah. hopefully semua yg datang tak balik dgn lapar..sbb kesian tau balik dr beraya masih lapar. Sebenarnya raya ke 3 aritu aku berjalan sakan dgn en hubby..tapi semua cuma makan kuih raya n air gas. mau tak masuk angin kan perut tu? hahaha..nasib la mlm tu pergi umah Ucu aku. Sedap betul belasah ikan kering sepat n asam pedas cencaru. jumpa plak urap pucuk ubi. fuhh...jahanam diet aku.

One of my besties dtg rumah..lama tak jumpa dia. dulu dtg rumah tgh memboyot 2nd child, tahun ni dah berlari pun budak tu. borak punya borak, terkeluar isu Jamuan Buka Puasa geng2 kitaorg. dia tanya kenapa aku dah tak pergi lagi.

aku pun termenung nak jawab soalan tu. Lastly aku kata ..

" Aku tak sanggup nak tgk dari jauh time kita beratur bg duit raya kat budak2 tu...sebab dari tahun ke tahun bilangan diaorang bertambah. Tapi takde sorang pun drpd bebudak tu aku punya. Aku tak sanggup nak bergambar sesama kita tapi aku sorang je yg tak mengelek anak. Waktu aku dikelilingi hingar budak2 kecik tu waktu yang aku rasa paling sunyi. Sunyi sesunyinya."

*untuk beberapa saat ktorg terdiam. cuma dgr bunyi ikan goreng dalam kuali.*

ko paham tak? maybe tak. tak apa...it's okay.

2 comments:

  1. Allahuakbar kak lin.

    Tak terkomen sebenarnye. Kite tak reti nak nasihat sbb kite tak merase..
    But all i can say, Allah ada sesuatu yg lebih baik untuk kaklin n husband.. insyaallah.

    ReplyDelete
  2. Insya Allah. the least i can do is to pray that other people won't experience what i feel now. tq for the empathy, though. :)

    ReplyDelete