Monday, April 26, 2010

tai chi


THUNDER..THUNDER..THUNDERCAT...HOOOOOOOOOOOO! siap ada aura lg kat blkg tu...hahahaha! ini la area aku selalu (?) taichi kat umah tu. nama sifu ku Uncle Long. toley kopitiam bwh blok.

kenapa taichi? sbb hubby suruh...sbb the gentlest form of exercise my knees can endure after i injured them once...sbb takde benda lin lagi nak buat. taichi ni boleh tahan susah..nmpk je mck lemah gemalai...berpeluh2 sakan gak...yg best tu member 2 taichi suma org2 tua....nyonya n apek yg kaya tp tak tau nak wat apa kat umah. sifu plak bekas juara taichi...tergamam aku melihatkan betapa fleksiblenya dia...huhuhuh. aku? (terdiam smbil memegang2 spare tyre)


setelah meminjam pedang sifu, maka bergayalah aku dengan poyonyer. 28 steps (or figures) takes me 5 months to memorize...sikit2 la. i pretend i was kung fu-ing. btw, mlm ni ada taichi.....aku ponteng sbb MALAS. hehehehehe.....:)

3 comments:

  1. hahahaha cite sket punye semangat, skali ponteng! cheh! :p nway, sgt bermasyarakat... i like! :)

    ReplyDelete
  2. kau ni, boleh tak join aktiviti yg tak merbahaya?? iskkk...

    gi la kelas menjahit ke, kelas menganyam ke...

    ReplyDelete
  3. bzz, pedang tu tumpul la. kelas menjahit tu ada dlm plan, tunggu cuti sekolah. (cuti sekolah tahun bila tu tak tau la tahun bila...hhahahaha)

    ReplyDelete