Monday, May 3, 2010

men

one of my best buddies is in confinement. 3rd bb...so nothing unusual la...except that this time she really want to stick to all the berpantang dos n don'ts. (gud luck, babe!). but today, she complained something about his man. katanya, dear hubby tak nak tolong jg si kakak n abang, not helping around the house etc etc. kesian kawan aku....

which make me wonder......why men want kids? is it:

i) for having someone to inherit the harta benda?

ii) to show that they are manly enough?

iii) to show they r not barren?

iv) because married men have kids?

it makes me sick....seriously. the wife tu kan dah agree utk carry ur bb for 9 torturing months kan, so y not help out for @ least during the 44 days tu? susah sgt ke? aku geram betul la. tapi bila ke hulu ke hilir asik la belagak mengira berapa byk anak korang boleh buat...(actually god yg buat, bukan ko pun...u just carry the gun around je....hopefully the gun is a bazooka, bukan jenis pistol mainan).

kata la aku jeles...memang aku jeles pun. but having an army of kids doesnt justify ur role as a parent. ko penah dengar org lelaki mulut celupar mengalahkan pompuan? in my hubby situation it would sound kinda like this : "tembak tak sharp" or "aku dah sarjan (anak 3)..ko tu prebet lagi" or "kitaorg dah terbukti kejantanan" or "apa..peluru kapur ke"...can u imagine perasaan hubby aku???? dah ada anak, jantan sgt la tu? as if jaafar onn tu jantan sgt...:[. yg kelakar tu...masing2 muka tak sedar diri...ada yg jenis ngabiskan harta bini, segala brg kemas dilebur buat join MLM, ada yg jenis kawin dgn bini tu sbb terhutang budi n body, ada tu perasan hot padahal kulit cerah skit dan perut kecik skit je dpd mamak roti canai. they are so sick la. nasib baik cik abg tu kuat iman...kut tak mau bertumbuk. (sedih beb, mcm hina je kan childless married couple...).

hats off to the husbands yg berani berada di dapur dan menukar diapers. i wish more men like you are born in this worls. jgn first bb je dah la ye. to all the chauvinist pigs.....jgn perasan best la..ntah2' performance' ko tu setakat keta kancil je, tapi gebang as if bleh mengaum mcm ferrari.

to my friend : ' sabaq naaa...biar dia dosa dgn Tuhan, jgn ko dosa dgn laki.....'

3 comments:

  1. lin, biasanya org2 laki yg ckp mulut lebih beso dr tempayan tu, ckp aje lebey, sebnenaqnya, drg juz nk cover kelemahan drg tu.. they shudnt say that.. patutnya lebih bersyukur, sbb tu sume Allah yg bg rezki..

    kebyakan somi, mmg takkan wat keje sorang istri, unless, istri tadak kat rmh.. drg akan pandai automatik, even tak seteliti istri..they just men, men kan mcm tu.. ego tinggi.. jadi drg tak bleh pasan, camne pun ego tinggi, takleh calen pengorbanan istri.. panas jugak aku baca kata2 drg tu.. dah la tgh panas ni baru lps discussion..

    sabo ye lin.. Allah yg tentukan rezki msg2, bkn drg lelaki2 tu!

    ReplyDelete
  2. beb, jantan mulut cam ci*** gitu toksah layan. buat panas ati je... insyaAllah, kiteorg sume doakan rezeki u guys... :)

    & yes... btul ckp ninie tu... selagi ade isteri, isteri lah yg buat itu ini... tp bile isteri dh x terdaya, mmg rezeki lah kalau dpt suami yg boleh take over keje2 umah sume :)

    ms aku lps bersalin, suami aku terkial2 nk operate washing machine x reti! hehehe.

    ReplyDelete
  3. heeee...kut ada rezeki aku esok2, macamana la ek. tp setakat basuh baju tu cik abg tu bleh la. aku pun takde la particular sgt dgn keja2 umah ni. anyway, thanks atas doa korg. kitaorh tgh menimbang2 to adopt...aku kata klu nak adopt, cr budak cina ke...ala angelina jolie...bleh? hehehehe.

    ReplyDelete