Friday, June 22, 2012

A year ahead

Alhamdulillah...akhirnya dapat juga pengesahan DG44 aku. Naik la gaji sikit, jgn tak ada. Apa planning?
Ada yang nak tukar kereta, ada yang nak buat dapur. aku tak sure lg tp yang pasti, kasi langsai hutang sikit2 dpd FAMA...hahaha..dah umur cam gini pun masih pinjam duit mak abah. malu weh!

Paling tidak disangka2..cik abang kata tahun depan mesti dah dapat pergi Unrah. mesti kumpul duit dpd sekarang. Insya-Allah. semoga tiada aral melintang. Jeles tgk asyik orang lain jek pegi Umrah..ada tu tiap2 tahun pegi sampai hilang dah feel melawat Tanah Suci. macam pegi holiday jek. Berdebar2 pun ada...sebab ilmu seciput sangat. time to gear up...kumpul ilmu secukupnya. Bila tgk gambar kawan2 gi Umrah, sayu je hati. walaupun tak pernah jejak kaki ke sana, tapi boleh datang rindu. pelik kan, rindu pada yang tak pernah jumpa.

maybe ada org yg baca ni akan kata..eleh, baru niat nak pegi Umrah pun dah kecoh. org lain tu senyap2 jek pegi tau2 dah sampai. takpe la...aku bukan gebang. aku anggap post ini adalah untuk memantapkan niat agar tak mudah digoyah oleh hambatan kerja dan dunia. bukan senang untuk aku kumpul duit. bila ada niat yang baik, Insya-Allah dipermudahkan. betul tak?


1 comment: